Provet Cloudissa asiakaspalautetta on helppo antaa ja seurata
Eläinlääkäri Piia Pekkola aloitti toimintansa Suomessa viime helmikuussa. Keväällä hän julkaisi Facebookissa tyytyväisen viestin: 39 asiakasta oli jättänyt sähköpostikuitin mukana tulleeseen palautekyselyyn vastauksen, ja kaikki he olivat supertyytyväisiä. Asiakastyytyväisyys 100 %.
”Ei siihen voi todeta kuin ”Kiitos, yritän jatkossakin aina parhaani”. Minulle asiakaskokemus on hyvin tärkeä, se, miten valmistaudun käyntiin, miten kohtelen asiakasta ja potilasta, hoidan potilaat turvallisesti ja lempeästi ja huolehdin, että minulla on asiakkaalle riittävästi aikaa”, Pekkola sanoo.
Kuvaaja: Sami Osenius
Hän oli jo ennen yrittäjäksi ryhtymistään seuraillut Provet Cloudin kehitystarinaa. Pienyrittäjänä aloittaessa se tuntui tilanteeseen parhaalta ratkaisulta. Ohjelmiston käytettävyys käynnin aikana sekä ylläpidon puoli ovat simppelit käyttää.
”Erityisesti pidän raportoinnista ja asiakaspalautteen antomahdollisuudesta. Ne ovat erinomaisia”, hän toteaa.
Kotikäyntejä tekevälle eläinlääkärille on tarvetta
Ennen yrittäjäksi ryhtymistä Pekkola toimi isossa klinikkaketjussa.
”Koin, että kotikäyntejä tekevälle eläinlääkärille olisi tarvetta. Oma elämäntilanteeni mahdollisti muutoksen, joten tartuin hetkeen. Minulla ei ole klinikkaa, vaan hoidan lemmikit omistajan kotona, mahdollisuuksien mukaan”, hän kertoo.
Hän tekee eläinlääkärinä perusterveydenhuollon toimenpiteitä sekä koirien kasvattamiseen liittyviä juttuja, kuten tiineysultraäänitutkimuksia, pentujen tarkastuksia, rokotuksia ja mikrosirutuksia.
Tyypillinen asiakas on koirankasvattaja tai perhe, joka toivoo eläimen tulevan hoidetuksi kotona, joko eläimen kokeman pelon, stressin tai esimerkiksi kuljetusongelman vuoksi.
Paljon on tietenkin myös akuutteja potilaita, kuten haavoja, paiseita, ampiaisen pistoja ja vatsavaivoista kärsiviä potilaita. Pekkolalla on laaja kokemus pieneläimistä.
Kuvaaja: Sami Osenius
”Olen kokenut pieneläinpraktikko, olen päivystänyt paljon enkä hätkähdä nykyään juuri mistään. Olen jatkokouluttautunut koirien ja kissojen hammassairauksien hoidon sekä virallisten tutkimusten saralla”, hän sanoo.
Some sopii markkinointiin
Uutena yrittäjänä hän on tyytyväinen siitä, että toiminta vilkastuu mukavasti koko ajan. Asiakkaat ovat ottaneet palvelun hyvin vastaan ja olleet kiitollisia, kun eläinlääkäri voi auttaa akuuteissakin tilanteissa ja myös ajanvarauksella.
Yksi oleellinen asia on sopiva hinnoittelu. ”Olen pitänyt hintatasoni maltillisena, jotta palveluihini olisi kaikilla mahdollisuus”, Piia Pekkola kertoo. Sosiaalinen media on hyvä keino levittää sanaa uudesta yrityksestä. Useat asiakkaat ovat tuttuja tai tutun tuttuja.
Naapurit tai työkaverit ovat suositelleet, ja sana leviää.
Eläinlääkäri Piian Pekkolalle asiakaskokemus on tärkeä asia. Hän on tyytyväinen Provet Cloudin asiakastyytyväisyyden antomahdollisuuteen. Kuvaaja: Sami Osenius