Lisää laskutusta
Nettiajanvaraus on nykyään jo lähes itsestäänselvyys kuluttajan näkökulmasta. On myös klinikan etu, jos asiakas voi varata ajan tavallisimpiin toimenpiteisiin omatoimisesti klinikan nettisivujen kautta. Tällöin asiakas saa ajanvarauksen tehtyä heti, eikä sitä tarvitse siirtää esimerkiksi maanantaiaamuun, jolloin ajanvaraus saattaa jäädä kokonaan tekemättä. Yksikään klinikka ei ole halunnut luopua nettiajanvarauksesta käyttöönoton jälkeen. Monet ovat kertoneet, että asiakkaita on tullut lisää nettiajanvarauksen myötä.
Pohjautuu työvuorosuunnitteluun
Julkisen nettiajanvarauksen käyttöönotto on erittäin helppoa. Varattavissa olevat ajat määräytyvät työvuorosuunnittelussa luotujen työvuoromallien pohjalta. Työvuoromalli määritellään näkyväksi julkisessa nettiajanvarauksessa yhdellä klikkauksella. Tämän jälkeen pitää vielä määritellä ne toimenpiteet, jotka ovat netin kautta varattavissa. Toimenpiteet voidaan rajata tietyille päiville tai henkilöille. Nettiajanvaraus on toimintavalmis, kun järjestelmässä on julkisia työvuoromalleja ja varattavissa olevia toimenpiteitä. Toki ajanvaraus pitää myös liittää klinikan nettisivuille. Toimitamme asiakkaalle koodin, jonka sivuja ylläpitävä taho saa helposti sivuille upotettua.
Varauksen tekeminen verkossa
Nettiajanvarauksesta valitaan ensin haluttu toimenpide. Tämän jälkeen valitaan kalenterista haluttu päivä. Kalenterista näkee heti onko kyseiselle päivälle vapaana aikoja. Jos aikoja löytyy, niin lopuksi valitaan haluttu kellonaika ja täytetään omat tiedot. Asiakas saa onnistuneesta varauksesta vahvistuksen sähköpostiinsa ja halutessaan myös tekstiviestimuistutuksen. Varaus on nyt näkyvissä klinikan ajanvarauskalenterissa. Netin kautta tehdyistä ajanvarauksista tulee ilmoitus myös klinikan sähköpostiin.